....... salji

May 19, 2014

Terusik jiwa ....




8 Mac 2014

Pesawat Malaysia Airlines dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan Pusat Kawalan Trafik Udara Subang kira-kira pukul 2.40 pagi, awal Sabtu (8 Mac 2014) .. Terdiri drpd 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal .

masih kah kita ingat akan tragedi yang menimpa 239 orang warga dunia . ? walaupun, bukan kita yg berada di situ tp ianya sedikit sebnyak mengusik jiwa kita , bukan ?  sehingga kini #MH370 masih menjadi persoalan,
tp takpe la, kita sebgai Hamba Allah & rakyat biasa hanya mampu berdoa agar Allah permudahkan segalanya Rabbi yassir wala tu' assir, Rabbi tammim bil khoir, yang bermaksud Ya Tuhan, permudahkanlah urusanku, permudahkanlah jangan disulitkan.

okay, sebenarnya bukan itu tujuan utama byla #throwback tentang hal ni.. Ini mengenai ....


Anak salah seorang pramugara telah selamat dilahirkan..


"19 May 2014 Sayang, Ampunkan lah segala dosa2 mami to you... Sekiranya mami tahu bahawa perpisahan abadi menanti kita pada malam 7.3.2014, sudah tentunya mami akan melutut sujud pohon kemafaan daripada you pada hari terakhir pertemuan kita.. Ampunkan lah mami B... Doakanlah mami selamat menjalani operation untuk melahirkan Muhammad hari ini.. Semoga Allah SWT panjangkan usia mami untuk terus mencurahkan kasih sayang dan untuk terus membesarkan permata2 you yang diamanahkan oleh Allah ini menjadi insan yang beriman dan berjaya di dunia & di akhirat.... Salam sayang & rindu to you B... I realy realy miss you ... #prayforrainmh370 #prayformh370"

itulah yang ditulis dan dimuat naik oleh Intan Maizura Othman @ Instagram miliknya sebelum melahirkan nak ke2 nya yg merupakan isteri kpd Mohd Hazrin , salah seorang anak kapal MH370 yang hilang.

sumber : Era FM



 

6 comments:

  1. sedddiihhhh T.T #prayformh370

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih kan ... :( moga Allah permudahkan segala urusan kita

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. comel anak diaaa :') sedihh .. sb ayah dia serta semua penumpang mh370 masih belum ditemui :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah tu laa.. kita yg membacanya pun dh cukup sedih .. apatah lagi tuan empunya bdan yg menanggung nye kan ... same2 la kita doa ...

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete